![]() |
Legionwood 2 |
1. Je ti teprve 21 let a už
jsi stihl udělat mnoho her. Kolik ti bylo, když ses rozhodl tvořit hry?
Vždy jsem chtěl tvořit videohry. Když mi bylo pět, na kusy papírů
jsem si kreslil levely do různých her. Ve dvanácti jsem objevil Game Maker, se
kterým jsem se naučil tvořit jednoduché hry, ale já chtěl dělat RPG. RPG Maker
jsem začal používat někdy po 15 narozeninách.
2. Proč RPG Maker?
Používám RPG Maker, protože je to engine, se kterým jsem za ta léta
nejlépe seznámený. Vím, že s mými zkušenostmi s tímto enginem udělám
vše, co potřebuji, a nezasekávám se na problémech, které bych měl s jinými
enginy. RPG Maker byl první engine, do kterého jsem se ponořil, protože jsem
chtěl dělat RPG hry, a od té doby jsem v něm tak nějak zůstal.
3. Máš ke tvorbě her nějaké
spolupracovníky? Jestli ano, jakou část práce na hře odvádějí?
Ne, vše si dělám sám. Někdy mi lidé přispějí svou grafikou či hudbou,
ale 95% hry je jen má práce.
4. Která část při vývoji hry
je ta nejtěžší?
Myslím, že je třeba zůstat motivovaný a pořád se někam vyvíjet. Já
sám obrovsky prokrastinuji. Když třeba píšu, tak se do toho opřu, píšu několik
týdnů v kuse a potom vyhořím a nenapíšu ani tečku třeba pár měsíců. Se
hrami to mám v podstatě stejné, proto se snažím soustředit na své projekty
a mít pořád nějaký pokrok, jinak se stresuji, když má se má práce dlouho
nepohne.
5. Máš nějaké tipy pro
začínající vývojáře? Jsi členem komunity nebo fóra, kde se shromažďují ostatní
herní vývojáři?
Kdysi jsem byl aktivním členem na pár RPG Maker fórech, ale dnes už na
to nemám čas. Nejsem tedy v kontaktu se začátečníky, ale poradil bych jim,
aby si určili své tempo a limity. Nezačínejte s velkými projekty, nechte
si je na později. Začněte s malými, nejlépe nějakými minihrami. Zjistíte,
jaké máte limity, za jak dlouho jste schopni něco dokončit a vybudujete si
důvěru v engine, se kterým děláte.
6. Každý, kdo si o tobě něco
málo přečte, ví, že ve tvých hrách jde zejména o příběh. Co jiného mohou tvé
hry nabídnout?
Ano, mé hry jsou hlavně o ději. O čem taky jiném, jsem spisovatel.
Když netvořím hry, píšu příběhy. Vždy jsem chtěl, aby mé hry v lidech
míchaly zábavu z hraní s emocemi. Proto doufám, že například série
One Night v lidech něco zanechá, i kdyby to měl být jen strach o hlavní
postavu.
7. Tvá poslední hra Legionwood
2 se brzy objeví na Steamu. Gratuluji. Pro hru vytvořenou pomocí RPG Makeru je
to velký úspěch. Můžeš nám říct okolnosti, které vydání provázely?
V podstatě jde o jednoduchou situaci. Nezávislé hry, které
chtějí uspět na Steamu, musí nejprve projít hlasováním ve službě Greenlight.
K mému štěstí se ukázalo, že Degica (lidé, kteří vydávají hry v RPG
Makeru na západě) má smlouvu s Valve. Vše, co jsem tedy musel udělat, je
přihlásit Legionwood u nich a podepsat smlouvu. Naštěstí lidé od Degicy
usoudili, že Legionwood je dostatečné kvality pro vydání na Steamu. Jinak zatím
nevím, kdy bude hra vydána.
8. Kromě her už jsi vydal
také 2 knihy. Kde se v tak mladém člověku bere tolik nadšení a pevné vůle
do práce?
Tak hlavně chci lidem vyprávět příběhy a pomocí nich komunikovat.
Pokud chcete tyto věci, musíte se stát známými, čehož chci dosáhnout psaním
knih a tvorbou her. Pokud tyto věci nebudu dělat, nikdo o mě nebude vědět a to
by bylo v rozporu s mým cílem. Tato věc mi dává nadšení a pevnou vůli
potřebnou k tvorbě.
9. Kde bereš inspiraci pro tvé hry a knihy? Můžeš čtenářům jmenovat tvé
oblíbené autory knih / herní díla?
Má inspirace je z mnoha zdrojů. Samozřejmě mám své oblíbené
autory i videohry a určitě mají vliv na má díla. Mými oblíbenými knižními
autory jsou Stephen King a H.P Lovecraft (také spousta dalších autorů, ale tito
dva jsou hlavní) a mé oblíbené hry spadají pod více kategorií. Miluji RPG hry a
také survival horory. Můžu jmenovat pár titulů, jako je Silent Hill, Resident
Evil, Final Fantasy, Dungeons and Dragons, Vampire: The Masquerade, Sid Meier’s
Civilization a tak dále.
10. Čeho chceš dosáhnout
v herním průmyslu? Jaké jsou tvé další cíle?
Ničeho zvláštního. Rád vyvíjím hry, ale nemám v tomto oboru
žádný cíl. Mám diplom ze žurnalistiky a momentálně pracuji jako novinář na plný
úvazek. Tvorba her je hlavně můj koníček. Důvod, proč jsem začal své hry
prodávat, je, že na jejich tvorbu nemám tolik času jako dříve, tak chci, aby se
mi můj čas strávený tvorbou také nějak zaplatil.
11. Tento rozhovor bude
přeložen do českého jazyka. Znáš nějaké české hry? Co víš o české republice?
Jeden z mých oblíbených autorů, Franz Kafka, byl narozen v Praze. Také znám populární zombie hru DayZ, který je vyvíjená v České republice. Koneckonců, jedna z posledních Silent Hill her, Silent Hill Downpour, byla vyvíjená také českým studiem – a to byla sakra dobrá hra.
Žádné komentáře:
Okomentovat