středa 5. listopadu 2014

Hopsačky (1) - Max: The Curse of Brotherhood

Plošinovky u mě drží prvenství v žánru, na kterém jsem vyrůstal. Jako malý jsem hrál na starých videohrách pořád dokola skákačky jako je Mario, Duck Tales, Tom a Jerry, Chip a Dale, Home Alone... No a mou vůbec první hrou, co jsem kdy hrál, je dávno zapomenutá skákačka, která se nejvíce podobá Keystone Kapers - hra, kde hrajete za policajta a honíte zloděje v obchoďáku.

Keystone Kapers



S mým prvním PC přišly mimo jiné i další plošinovky (Prince of Persia, Aladin, Prehistorik, Jazz Jackrabbit...). Měl jsem i hry jiných žánrů, ale s naprostou neznalostí cizího jazyku jsem z 80% nechápal, co mám ve hře dělat. To u hopsaček stačilo jít doprava a to, co bránilo průchodu, nečím majznout po palici (případně na to skočit). Časem jsem přešel i k jiným žánrům a 2d plošinovky pro mě umíraly rychleji než žánr Adventur.

Dlouhá léta jsem žádnou nespustil. Neviděl jsem totiž smysl toho chodit stále dopředu, skákat přes překážky a zabíjet pořád stejné nepřátele, jen v jiném grafickém kabátu. Indie vývojáři a ohlasy na jejich hry mě nakonec donutily semtam některou z her nainstalovat a vyzkoušet. Musím přiznat, že jsem se mýlil a v žánru 2d plošinovek je stále co objevovat.

Dnes bych se rád zmínil o jedné hře, která mě přiměla ohlédnout se za historií a sepsat tento článek. Jde o hru

Max: The Curse of Brotherhood


Hru vytvořilo malé dánské studio jménem Press Play (dnes tvoří hry pod Microsoftem). Max: TCOB je duchovním nástupcem jejich starší hry Max & The Magic Marker, která se vydávala hlavně na mobily a poměrně úspešná byla v Japonsku. Principy obou her jsou totožné. V novém díle tedy  hru dali do lepší grafiky, přidali nějaký příběh, dobré zvuky a pár epických momentů.

Max a jeho bratr Fenix

Co ale hru vyzdvihuje, je hratelnost. Abych to přiblížil - Hrajete za Maxe, který nešťastnou náhodou vygooglil zaklínadlo, kterým nechal zmizet svého mladšího bratra (Felix) do jiné dimenze. Rychle tedy skočí do vyhasínajícího portálu a vydává se na dlouhou cestu k záchraně Felixe. Ze začátku jen tak skákáte přes plošinky, brzy ale dostanete do své tužky kouzelnou náplň, se kterou můžete dokreslovat úroveň na určitých bodech. Například kreslíte liány, větvičky nebo rovnou vodopády. Všechno to kreslení je potřeba k dalšímu průchodu hrou.

Když mluvím o hratelnosti, myslím tím opravdu chytře vymyšlené ovládání. Maxe ovládáte pomocí klávesnice a s myší kreslíte objekty (jde hrát i na gamepadu, ale já doporučuji spíše myš a klávesnici). Obojí se dá ale zvládat realtime a pokud je některá pasáž težší, hra se tomu uzpůsobí. Při epických momentech se hra dokonce přepne do zpomaleného módu, abyste stihli nakreslit třeba tu liánu.

Ve hře budete často před něčím utíkat

Hra má celkem 7 levelů a dohrajete jí za pár hodin. Krom hlavního příběhu obsahuje taky secrety a achievementy, k jejichž nalezení je třeba zapojit mozek a přidat pár hodin k celkové hrací době (za mě celkem 10). I bez nich je ale kvalitní po všech stránkách a je škoda, že se jí u PC hráčů nedostalo takové pozornosti, jako na konzolích.

K zakoupení zde - Steam.

Žádné komentáře:

Okomentovat