pondělí 14. července 2014

Heroes Online

Série HoMam je moje oblíbená a hlavně na druhý díl mám ty nejlepší vzpomínky. Byla to jedna z prvních her, kterou jsem si mohl zahrát s kamarádem v pohodlí domova. Přesněji proti němu. V hotseat módu jste se museli přizpůsobovat logickým krokům svého protihráče a výsledek hraní pak nestál na tupě nastavené umělé inteligenci. Prostě zábava na dlouhé večery.



3. díl jsem měl snad ještě raději a za čtyřku vysolil nekřesťanské peníze. Postupem času jsem se o další díly přestal zajímat a když už, tak jsem některý díl hrál Asi týden, než mě to omrzelo.

Je to pár dní, kdy jsem náhodou narazil na volné klíče do uzavřené bety Heroes Online. Hra, která se hraje přímo v prohlížeči. Z toho strach nemám, jelikož jsem před několika lety hrál browserový Drakensang a hra to není špatná.

Protože jsem zatím hru nehrál dostatečně dlouho (navíc je v betě), nechci psát obsáhlou recenzi. Spíš jen první dojmy - klady a zápory hry.

Klady


Hudba a zvuky ve hře - Starý dobrý Heroes. Hudba vždy byla pro tuto hru jedním z nejvýraznějších prvků a můžeme být jen rádi, že zůstala skvělá (=téměř stejná) i v této online verzi. Když už podle ničeho, tak podle hudby poznáte co hrajete.

Bojový systém - Došlo k menším změnám. Nejsem si jistý, jak to je u posledních dílů, které jsem nehrál moc často, ale jsou tady útoky zezadu a z boku, tzv. obchvaty, které opět trochu mění taktiku. I zde se však na šachovnicovém poli najde místečko, kterého pro svůj boj zneužijete. V žádném díle jsem to ale nebral za chybu, spíše jako ne úplně chytrou AI.
Například já hraji za Necromanta, kde střídání posíleného šípu a healovacího spellu vyřešilo snad každý souboj. Stačilo si s jednotkou najít místo, kde na ní nemohlo útočit více než jedno monstrum. AI není tak chytrá, aby slabší jednotku vyměnila za silnější a stále s vámi bojuje, zatímco vy hrdinou vystřílíte všechny čekatele na ten jediný flek u vaší jednotky.

Využití akčních bodů - Akční body je to, co vám během hraní ubývá a jak vám dojdou, musíte čekat nebo si koupit doplnění. Tady je jich určitý počet a část z nich ubývá při bitvách, které mají něco společného s hlavními úkoly. Dáte-li hře v průměru pár hodin denně, tak ani všechny body nevyužijete - tedy pokud nejdete přímo jen po hlavních úkolech. Body se doplňují vždy počátkem nového dne.

Grafika - Animace postav jsou pěkné, i když jde jen o browserovou hru. Nic nelaguje, maximálně při spuštění nebo teleportech se chvíli načítají některé objekty. Tady se nejde na nic stěžovat.

Příběh - Jak už jsem zmínil, hraju za Necromanta a příběh, i když jen okrajově, sleduju. Nejde jen o hloupé vyvražďování toho a onoho, plníte různorodé questy, i když většinou si je musíte vybojovat. I v bitvách jsou často specifické úkoly.


 

Zápory


Není to pravý HoMaM - Základní mechanika původních Heroesů je tahová strategie, kde se hráč střídá s protivníky v tazích jak v bitvách, tak mimo ně. V Heroes Online bohužel zůstaly tahové jen ty souboje. Chápu, že přesně jako v původních hrách to nejde, ale nějaký omezený pohyb (limitovaný akčními body) tam dát mohli.

Trojciferné atributy - Pamatujete, když jste v Heroes dostali za novou úroveň +1 k útoku a jak to bylo znát na celkové síle vaší armády? Tak tady dostanete za úroveň klidně bodů 50. Tyto hodnoty přispívají k celkové nepřehlednosti a zdá se mi, že to tak autoři z nějakého důvodu dělají schválně. Stejně tak to je v bitvách u jednotek. Pokud má jednotka 20 bojovníků a každý má útok 5, tak v jejich statistikách u útoku svítí číslo 100. Jako by hráči neovládali malou násobilku.

Stereotyp - Jasně, vím, že stereotyp se pravidelně dostavoval i u starších dílů. Ale ten byl trochu jiný. Hra vás vodí za ručičku od jednoho úkolu ke druhému, které sice nejsou špatné, ale nic jiného se tam dělat nedá. Teda jo, můžete plnit denní questy (pořád dokola). Většinou jsou to nějaké vyvražďovací úkoly, které vás omrzí hned při jejich prvním plnění. Další věcí, která dost prudí, je časté teleportování do hradu, abyste si mohli vyzvednout další zásobu bojovníků, abyste je mohli zase nechat chcípnout o kilometr dál. Ono totiž, nové jednotky nerekrutujete denně (nebo týdně jako ve starších dílech). Každá má svůj časový limit - v řádu několika minut - po jehož vypršení můžete najmout určitý počet dané jednotky.

Výzva? - Boje jsou hodně lehké a nějakou výzvu představují až bossové v pokročilejší fázi hry. Před bojem jde sice nastavit silnější protivník, ale ty se vám vždy vyrovnají jak levelem, tak počtem jednotek a boj se tím pádem jen protahuje. Za výhru dostanete více expů a lepší artefakty, ale k čemu to, když se protivník příště (při nastavení větší obtížnosti) opět vyrovná vaší síle.

Omezený počet jednotek na bojišti - Tento bod jsem zprvu nevěděl kam zařadit. Omezení jednotek v bitvě není úplně špatný nápad. Díky možnosti narvat jednomu hrdinovi tisícovky jednotek se stala bitev v mnoha misích ve starých dílech jen formalitka. Tady je to ale spíše na škodu. A jednotek si nevážíte, protože se vám do každé bitvy doplní ze zálohy za ty zabité.



Tolik ke kladům a záporům. I když na body je to remíza, ty, na kterých mi záleží více jsou spíše v té záporné skupině. Hře jsem dal vždy pár hodin denně a dnes už jí hraji spíše nepravidelně. Nemyslím si, že jsem se se svým hrdinou dostal daleko, protože jsem na začátku trávil většinu času nepovinnými úkoly. Ty jsem sice mohl hrát pořád dokola (dokud jsem měl armádu na boj), ale sám jsem se vlastně nikam neposunul. Proto doporučuji všem, co chtějí hru zkusit - Jděte od začátku po hlavních questech! Nebudete tak 3 dny nudně bojovat se skupinkou slabých jednotek.

Souboj s bossy a kooperativní hraní je to jediné, v čem vidím zábavu a proto budu ve hraní zatím pokračovat. Pokud se to obrátí k lepšímu, určitě o tom zase něco sepíšu.

Žádné komentáře:

Okomentovat